22.10.07

"Tinc 10 preguntes per vostè"


L'èxit de l'última edició del programa de TVE "Tengo una pregunta para usted" ha estat indubtable. L'audiència de 4.105.000 d'espectadors, un 22'2% de les persones que miraven a aquella hora la televisió, desmenteix que a la gent no li interessa la política. El que és evident és que el format és la clau. La cultura de videoclip ha arribat a la política i ho ha fet amb èxit...Suposo que dels 4.105.000 espectadors, molt pocs haguessin aguantat una entrevista de gairebé una hora de durada a Gaspar Llamazares, Josep Antoni Duran i Lleida o a Josep Lluis Carod Rovira. En canvi, van aguantar el mateix temps si la figura del periodista desapareix i són els ciutadans que formulen les preguntes.

No hi ha dubte que el format és exitós i que a Estats Units el mateix format ha provocat la convergència entre televisió a Internet. Una experiència semblant a la del programa "Tengo una pregunta para usted", però, a la Xarxa és "10 Questions". Els ciutadans nord-americans envien les seves preguntes en format vídeo i després d'una votació a través de la web (http://www.10questions.com)se seleccionaran les 10 preguntes més populars. Els candidats enviaran les seves respostes també en format vídeo.