9.5.09

EL WEB D'EN ROMEVA

La característica principal del web del candidat d'IC-V i EUiA, Raül Romeva, és el seu minimalisme, la seva simplicitat. És un web que es concentra tot en una sola pantalla, vull dir que no has d'apretar el scroll down per veure-la sencera.

Els elements que criden l'atenció són els següents: 


En primer lloc, l'hegemonia del color verd i en menor mesura de la tipografia rogenca, sense ser d'un roig fort. Això també lliga amb una destacada presència de les sigles de les dues formacions que participen en la candidatura.

En segon lloc, la foto del candidat, que ocupa quasi bé una tercera part del web. Sense dubte es vol emfasitzar la figura d'un candidat, potser també conscients que la resta de la candidatura no tindrà possibilitats de sortir escollida.

En tercer lloc, la migradesa de text escrit, que en gran part és substituït per fotos o per banners que enllacen amb més informació. Dels tres webs estudiats fins ara, és, sense cap mena de dubte, el menys textual, i això cal destacar-ho.

Pel que fa a les eines participatives (web 2.0), destaca un banner que enllaça amb el facebook, el youtube i el flickr (però no apareix el twitter). 

Però sense cap mena de dubte, l'apartat al qual se li dóna la major rellevància és la del Videobloc, on aparentment, els ciutadans poden adreçar preguntes al candidat. Malauradament, la interactivitat es redueix a que els ciutadans poden adreçar missatges textuals al candidat i aquest els respon bé a través de vídeo, bé a través de correu electrònic. No hi ha, doncs, la possibilitat que els ciutadans li enviïn un vídeo al candidat. És una llàstima perquè el que podria haver estat una iniciativa interessant, no acaba de donar tota la seva potencialitat.

El web es completa amb tres banners que enllacen amb el butlletí i amb dos aspectes claus del programa de la formació que representa el candidat com és la campanya anti-nuclear i contra la crisi econòmica.

Sense ser d'una gran originalitat estètica i sense grans pretensions, el web d'en Romeva, presenta alguns aspectes interessants que assenyalen una interiorització d'alguns dels elements referencials de la internet política més avançada. Tanmateix, no sembla que l'equip de campanya li doni una excessiva rellevància. Tampoc no hi ha la possibilitat de fer donacions econòmiques.