28.12.07

MOVE ON: UN EXCEL.LENT VÍDEO



El 1998, sorgit d'un grup de correu electrònic, va començar a desenvolupar-se un del grups polítics militants més actius de la darrera dècada, Move On. Des dels seus inicis, doncs, la seva actuació ha tingut sempre en compte els new media. Durant aquests anys, ha representat l'autèntica oposició al bushisme i no li ha tremolat el pols de posar contra les cordes els candidats demòcrates que no es comprometien amb les polítiques progressistes. En els darrers anys, naturalment, un dels seus principals objectius ha estat la retirada de les tropes de l'Iraq.

En definitiva, ens trobem davant un exemple fefaent de grup d'activistes (3.000.000 de membres!) que no es plega als interessos dels partits, sinó que té una agenda pròpia. I sobretot, compta amb les TIC per difondre extensament el seu missatge. No cal dir que, tot sovint, ha estat objecte d'atacs aferrissats per part dels mainstream media, és a dir, dels grans mitjans tradicionals de l'era electrònica (ràdio i televisió) i també de la més tradicional (premsa).

No sé què en penseu vosaltres, però la seva realització em sembla molt encertada!

2 comentaris:

Joan Carles ha dit...

Bo...realment bo.Sense artificis ni grans mitjans i el missatge queda molt clar.

Unknown ha dit...

Diuen els de MoveOn (no confondre amb Move-on de signe conservador) que són un col·lectiu d'uns 3 milions de ciutadans madeinusa, aprox un 1% de la població. És com si a CAT hi hagués un col·lectiu que aplegués a 75.000 persones +/-.
El RACC, p.e. té un milió de socis (uns quants de la resta de l'Estat). El Barça aplega 156.000. Fins i tot organitzacions com a Omnium Cultural disposa de 16.000 integrants, el PSC uns 25.000 militants, ERC sobre els deu mil, encara que sembla que el partit amb més membres és el PP amb uns 30.000 si fem cas a les dades aportades per ells mateixos.

No seria gaire difícil montar la vessant catalana de MoveOn.