6.1.08

Reflexions e-polítiques post-Reis d’Orient

Són tant importants els resultats dels Caucus de Iowa? O dit d’una altra manera, Obama i Huckabbe ja són els candidats millor col·locats i Juliani i Hillary han perdut moltes possibilitats de ser designats com a candidats oficials dels seus respectius partits? Recordem que Bill Clinton, al seu dia, ni es va presentar a Iowa. Va iniciar la seva campanya electoral amb retard i finalment va ser l’escollit. És veritat que era una altra època i, a dia d’avui, el marketing polític ha canviat força. P.e. tots els candidats, d’un o altra partit, estan apostant, en diferent mesura, per l’email-marketing i altres e-mkt-eines. A destacar la xarxa social piramidal que està desenvolupant Juliani i on els simpatitzants més dinàmics obtenen premis. Sembla que està funcionant força. També és destacable, el nombre considerable de blogs que desenvulopa la candidata Clinton (aqui, aquí, aquí, aquí) i els que sorgeixen en senti contrari contra ella (aquí, aqui).

Pot ser interessant comparar com estan fent servir aquestes eines als USA i com ho fan a Spain els diferents candidats. Trobarem diferències substancials, o tothom ja es deixa aconsellar per uns professionals que fan campanyes online del mateix calat? Aquí a Catalunya la Chacón a posat en marxa un blog que vol ser diferencial però, al meu entendre, no ho aconsegueix, es veu molt pobre. Segueix una línia implementada per Segolene Royal al seu dia, on els post són produïts majoritàriament, no per “ella” o el seu equip, sinó per bloguers propers. Qui si ha copiat la idea i està tenint força repercussió és Hillary. Feu un exercici comparatiu entre tots i traieu conclusions.

Per una altra banda, m’ha resultat sorprenent El Baròmetre d’opinió política de desembre del CEO, on li dóna al PSC una intenció de vot a les properes eleccions, de març, del 37% a Catalunya (a CiU només un 12% mentre que la resta de partits no arriben als dos dígits). Una de dues, o hi ha cuina progovernamental, la qual cosa em semblaria molt denunciable, o bé no tenim prou consciència del que sent i/o pensa el conjunt de la població a CAT. Hem de considerar d’entrada que les enquestes del CEO són neutres, asèptiques i fetes amb una mostra prou representativa (2.200 enquestes al Baròmetre). Els resultats finals ens permetran comparar i treure conclusions.

1 comentari:

Ester ha dit...

Hola Quim!

Caram...les teves reflexions e-polítiques post reis....ens porten feina! (sobretot a mi que amb la quantitat d'informació a la Xarxa, la meva tesina ara com ara està desbordada per les circumstàncies)

Anem a pams:

-La importància d'Iowa és relativa, els experts nord-americans asseguren que té un efecte més aviat psicològic...és a dir que en certa manera pot arribar a condicionar el sentit del vot d'altres estats més grans i amb més pes.

-Quant a la utilització de la Xarxa per part dels partits polítics catalans, en les entrevistes que he fet per la tesina amb responsables de la comunicació web dels partits polítics catalans (CIU, PSC, PP)asseguren que si que segueixen de molt aprop el què fan als Estats Units, però, que són molt conscients que la política espectacle a Catalunya no funciona i ho intenten adaptar al màxim al "tarannà català".

-Pel que fa als resultats del CEO, a mi també em van sorprendre, però, no et puc dir el què perquè el tema de la demoscòpia no el conec gaire a fons.

Apali! a seguir reflexionant! I gràcies pels links que m'han anat molt bé!