18.11.07

INTERNET, PRINCIPAL FONT D'ENTRETENIMENT DELS JOVES

Aquesta notícia confirma la percepció que es té, segons la qual, cada cop més la televisió pinta menys en la pràctica de l'oci juvenil. Malauradament, no se'ns indica quina és la font de la notícia, i no disposem tampoc de dades quantitatives al respecte.

Considero que les facultats de comunicació haurien de prendre consciència d'aquests canvis culturals i comprendre que els anomenats new media, no poden ser tractats com l'acné juvenil.

Avui en dia, la xarxa, els videojocs, els mòbils, la ràdio i la tv per internet, el podcasting i tot el que penja, assumeix cada cop més protagonisme en detriment de la premsa de paper, de les tv generalistes (on només triomfen les horterades infumables, o els culebrots moralistes).

Digueu-me exagerat, però, o els interessos de les facultats van en la mateixa línia dels joves, o acabaran sent una mena de reserves espirituals dels temps gloriosos, però passats, de la comunicació electrònica, adreçades sobretot a analfabets digitals.

Hi esteu d'acord?

2 comentaris:

Scaramouche ha dit...

Sí que hi estic d' acord. Però no només de formats, temes, i demés... Si no que s' haurien de posar al dia en instal.lacions, equipaments, professors i demés ... I tenir un vincle real amb el món laboral. O sigui .. el debat de sempre.

Cin ha dit...

Incluso, Josep, creo que el debate es muy crítico en términos de la existencia de "doctorados" en nuestros temas de estudio. Como hemos podido ver, algunos entran en una discusión teórica que, ciertamente, pertenece más a un claustro del siglo XV que a una sociedad en constante mutación. En fin. Por cierto, la fuente del dato es un estudio de la Asociación Europea de Publicidad Interactiva (EIAA) que se presentó en el Festival de Publicidad Interactiva de Madrid. Saludos.